Ústav teorie informace a automatizace

Jste zde

Projekty

Odděl.: RO Období: 2022 - 2024
Real-world comprises thousands of materials having different surface appearances. These appearances are a key in our everyday judgements of material properties, which are based on our past experience, recognition, and usage of these materials. Although current technology allows for realistic reproduction of material appearance for visualization and quality control purposes, sharing of...
Odděl.: RO Období: 2017 - 2019
Vzhled povrchu je jeden z nejdůležitějších aspektů komerčních produktů v oblastech od spotřební elektroniky, interiérů a exteriérů vozidel až po kosmetiku. Výrobci využívají atraktivních visuálních efektů pro zvýraznění funkčních vlastnosti jejich produktů. Tyto efekty jsou dosaženy buď úpravou mikrogeometrie povrchu nebo aplikací povrchových vrstev. Často však díky vysokému dynamickému rozsahu a...
Odděl.: RO Období: 2014 - 2016
Měření přesného vzhledu materialů v závislosti na směrech osvětlení a pohledu jsou klíčové pro mnoho aplikací od virtuálního návrhu interiérů, bezpečnostních visuálních simulací až po digitalizaci kulturního dědictví. Měření takových dat je však díky jejich vysoké dimenzionalitě velmi náročné na čas i technické vybavení, což výrazně omezuje jejich praktické využití. Hlavním cílem tohoto projektu...
Odděl.: RO Období: 2014 - 2016
Odděl.: RO Období: 2011 - 2013
Naše okolí představuje značné množství materiálů s rozličnými povrchovými texturami. Vnímaní těchto textur je základem pro naše běžné hodnocení vlastností odpovídajících materialů. Naše hodnocení je založeno na naších minulých zkušenostech s rozpoznáváním a používáním těchto materiálů. Pokud chceme tyto činnosti provádět automaticky bez lidského zásahu museme být schopni najít způsob přesného a...
Odděl.: RO Období: 2010 - 2012
The main goal of this project is to identify relationships between human perception of real-world materials properties and corresponding computational features. We will use Bidirectional Texture Functions as state-of-the-art digital representation of illumination and view dependent real-world material appearance as an initial data for our analysis. We believe that rigorous analysis of human...